در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم؟
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سایت  متخصصین سئو تصور می‌نمایند که لینک سازی، تنها به گرفتن بک‌لینک و پیوند از وب سایت‌های دیگر محدود می‌شود. ولی واقعیت این است که لینک و پیوند سازی داخلی، بهترین، معدود هزینه‌ترین و تاثیرگذارترین کاری می باشد که می‌توانیم برای ارتقاِ اثربخشی محتوای خود انجام دهیم.

زمانی یک مقاله جدید مینویسیم، دو راه پیش روی ما خواهد بود؛ طاقت نمائید تا خودش در نتیجه ها جستجو سکو بگیرد یا کاری کنیم تا گوگل متوجه نوشته ی علمی شما شده و رده بهتری برای آن در حیث بگیرد.

هرچقدر هم که محتوای ما عالی، اثرگذار و کاربردی باشد؛ بدون لینک، ممکن می باشد از چشم گوگل و کاربر پنهان بماند.

هدف اصلی ما از لینک‌سازی داخلی ساخت مسیرهای دسترسی به محتوا برای کاربران و یاری به شعور بهتر گوگل از ارتباط موضوعی و اهمیت صفحات وبسایت است.
لینک سازی داخلی چه تاثیری در قیمت دهی به صفحات دارد
لینک و پیوند سازی داخلی چطور به seo سایت کمک می‌کند؟
هدف اصلی ما درین مقاله رسیدن به یک استاندارد برای تعداد لینک‌های داخلی در هر نوشته ی علمی است اما پیش از آن‌که به سوال اصلی پاسخ دهیم اجازه دهید کمی بیشتر با اهمیت لینک و پیوند‌های داخلی آشنا شویم.

رضایت کاربر را افزایش می‌دهد
فراموش نکنیم که مهم‌ترین هدف ما ارائه جلب رضایت کاربر و بهبود تجربه او پس از حضور در وب سایت می باشد. الگوریتم‌های گوگل همت مینمایند تا معیار رضایت کاربر از وب سایت ما را تخمین بزنند. زمانی‌که نوشته‌ی علمی جدیدی منتشر می‌کنیم ربات‌های گوگل به آن وارد شده و محتوای ما‌را باز‌نگری می نمایند.

در صورتیکه این صفحه به هیچ جای دیگری لینک و پیوند نداده باشد برای کاربری که به آن وارد می‌گردد شبیه به یک کوچه بن بست است. چرا‌که بعد از مطالعه نوشته‌ی علمی راهی جز بستن برگه یا رجوع به نتیجه ها جستجو ندارد. پس در همان اولین قدم، یعنی ایندکس صفحه توسط گوگل، وجود لینک و پیوند‌های داخلی امداد زیادی به بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری از حیث گوگل می‌نماید.

چند پیوند داخلی برای صفحه بزاریم؟
به نگهداری تازگی محتوا یاری میکند
تازگی محتوا نیز برای گوگل اهمیت زیادی دارااست. به عبارت دیگر برای گوگل مهم می باشد که محتوای ما تا چه وقتی برای کاربران موثر خواهد بود. یکی از معیارهای گوگل برای سنجش تازگی؛ بعدازظهر‌بندی، تعداد و کیفیت لینک و پیوند‌های ورودی به صفحه می باشد.

با تکثیر یک نوشته ی علمی جدید و ایجاد ارتباط منطقی با مقاله ها و صفحات قبلی وبسایت عملا به مراقبت تازگی و کیفیت آنها کمک کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات طولانی تر پیشنهاد می‌کنیم نوشته ی علمی معرفی الگوریتم Freshness را از دست ندهید.

تولید ارتباط معنایی بین صفحه های
هر لینک مانند یک درب می باشد؛ که ارتباط بین دو اتاق (ورقه) را ایجاد می‌کند. حال تصور کنید که در خانه، یک درب از آشپزخانه به دستشویی داشته باشیم! به نظر منطقی نمی رسد. یا اتاقی را در حیث بگیرید که هیچ در یا پنجره‌ای ندارد، چنین اتاقی انگار که وجود خارجی ندارد. با همین مثال عادی فهم و شعور می‌کنیم که؛

تولید لینک و پیوند میان دو ورقه از تارنما، که از دید معنایی و موضوعی به هم دارای ارتباط نیستند، عمل صحت نیست.
ربات‌های گوگل از این درها برای درک مضمون‌ صفحات و ساختار وب سایت ما به کارگیری می‌کنند. در بهره با ایجاد مسیرهای تودر تو و غیرکاربردی نه صرفا کاربران را آزرده می‌کنیم، ربات‌های گوگل را هم سردرگم خوا‌هیم کرد.

تا اینجا به اهمیت پیوند‌سازی داخلی پی بردیم، وقت‌ش رسیده که سوال اصلی را پاسخ دهیم.

دست کم و حداکثر از چندین پیوند در محتوا به کار گیری کنیم؟
در هر مقاله باید دستکم از 2 و حداکثر از 6 پیوند داخلی به کار گیری کنیم. احتمالا معطل چنین جوابی هستید؛ اما جواب درست این نیست! هیچ معیار تایید شده و مشخصی برای تعداد لینک‌ها وجود ندارد، در واقع میزان اصلی ما رضایت کاربر است. قبل از درج هر لینکی در ورقه می بایست فاکتورهای ذیل را در لحاظ داشته باشیم:

1- کاربران بدین لینک نیاز دارند؟
قبل از هرچیز باید خود را به جای کاربر بگذاریم؛ آیا لینکی که در اختیارش قرار داده‌ایم به شعور بهتر موضوع نوشته ی علمی کمک می نماید؟ یا قدم بعدی کاربر برای دریافت اطلاعات بیشتر را در اختیارش قرار می‌دهد؟

در حالتی که قرار نیست که کسی روی این لینک کلیک کند، چرا می بایست از آن به کارگیری کنیم؟

اهمیت فهم و شعور پرسونای مخاطب در تعداد لینک و پیوند سازی داخلی
2- متوجه اهمیت و ارتباط این پیوند می‌شوند؟
هر لینک با یک عبارت معین (Anchor Text) یا تصویر به برگه دیگری ارجاع داده می‌شود. در گذشته که اهمیت لینک و پیوند‌سازی داخلی به اندازه امروز نبود با به کارگیری از عباراتی مثل “اینجا”، “کلیک نمایید” یا “بیشتر بخوانید” کاربران را برای ورود به آن ورقه ترغیب می‌کردیم.

هرچقدر اهمیت انکرتکست در پیوند‌سازی بیش تر شد، اخلاق ما هم تغییر کرده و تمرکز خود را روی استفاده از واژه و کلمه کلیدی در Anchor Text گذاشتیم. اما که فعالیت اشتباهی نیست، البته تاثیر منفی بر کشف کردن مسیر درست برای کاربر خواهد داشت.

صبر نمایید!!! در جمله پیشین یک لینک مهم و به طور کامل مرتبط در دست شما گذاشتیم، روی آن کلیک کردید؟ احتمالا نه، حق هم دارید چون هیچ توضیحی به شما ندادیم که چرا بایستی روی آن کلیک نمایید. بهتر بود که گذشته از درج لینک شما را برای کلیک روی آن قانع می‌کردیم، به عنوان مثال به این شکل؛ تعیین انکرتکست مناسب تاثیر زیادی بر بهینه سازی و جلوگیری از جریمه تارنما بوسیله گوگل داراست، برای کسب اطلاعات اضافه پیشنهاد می‌کنیم مقاله Anchor Text چه میباشد را مطالعه فرمایید.

باز هم پیوند ما بر روی واژه کلیدی هدف است، اما این با یک پاراگراف کوتاه شانس کلیک کاربر بر روی آن را به شدت ارتقا داده‌ایم.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: